Νέα

ΤΟ ΤΕΡΑΣ

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εφήβους επιχειρεί να διερευνήσει με βιωματικό τρόπο την έννοια της διαφορετικότητας

 

Έρχεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Από το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019 στις 5.30μμ
μόνο για 5 δράσεις
Την εξαιρετικά επιτυχημένη συνεργασία τους συνεχίζουν η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εφήβους, το Τέρας, βασισμένο στη νουβέλα της Mary Shelley: Φρανκενστάιν.

Η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος με τη συγχρηματοδότηση και υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνεργασία με την καλλιτεχνική εταιρεία Accident Time, με έδρα τη Μεγάλη Βρετανία, και τον καλλιτεχνικό διευθυντή της συγγραφέα και σκηνοθέτη Chris Cooper, και τον εκπαιδευτικό οργανισμό Jian Xue (ΜΚΟ) με έδρα το Πεκίνο, παρουσιάζει το Εκπαιδευτικό Δράμα (DRAMA IN EDUCATION) “Το Τέρας” για εφήβους 12-17 ετών.

Με αφορμή τη νουβέλα της Mary Shelley “Φρανκενστάιν” το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Το Τέρας επιχειρεί να διερευνήσει με βιωματικό τρόπο την έννοια της διαφορετικότητας.

  • ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ Ειδικά Διαμορφωμένος Υπόγειος Χώρος

    • ΠΕΙΡΑΙΩΣ 206, ΤΑΥΡΟΣ, κάθε Κυριακή στις 12:00 το μεσημέρι
    • Πρεμιέρα: Σάβ 23 Νοεμβρίου 2019, στις 17.30
    • Για 5 μόνο δράσεις: 23,30/11 και 7,14,21 Δεκ
    • Διάρκεια: 90 λεπτά
    • Μάξιμουμ αριθμός εφήβων ανά παράσταση: 40
    • ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ: 8 ευρώ
    • ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 210 341 8550 και 6973 453881
    • ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ: ticketservices.gr
    • Tο Πρόγραμμα ΤΟ ΤΕΡΑΣ απευθύνεται αποκλειστικά στους εφήβους.Όχι στους ενήλικες συνοδούς τους
    • Οργάνωση σχολικών παραστάσεων: 210 3803197 & 698 5970285, texnes.paidi@gmail.com

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εφήβους, το Τέρας, βασισμένο στη νουβέλα της Mary Shelley Φρανκενστάιν επιχειρεί να διερευνήσει με βιωματικό τρόπο την έννοια της διαφορετικότητας

«Τι μας κάνει να είμαστε άνθρωποι;»

Με κεντρικό ήρωα αυτό το διαφορετικό πλάσμα, οι έφηβοι θα διερευνήσουν, βιωματικά, ερωτήματα όπως: Σε τι συνίσταται το διαφορετικό; Πώς είναι να είσαι διαφορετικός; Πώς
καταλήγει κανείς ως μονάδα ή ως μέλος μιας κοινότητας να εστιάζει σε ό,τι τον διαφοροποιεί απ’ τον συνάνθρωπο (π.χ. χρώμα δέρματος, κουλτούρα, φύλο, καταγωγή, θρήσκευμα κ.ά) και όχι σ’ αυτό που τον ενώνει, δηλαδή στην ανθρώπινη φύση του;

 

Γιατί όμως επιλέγουμε σήμερα ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στηριγμένο στις αρχές του Εκπαιδευτικού Δράματος;

Το Εκπαιδευτικό Δράμα ορίζεται ως μια διαδικασία, η οποία συνδυάζοντας παιδαγωγικά εργαλεία και τεχνικές δράματος, αποβλέπει στη μάθηση με την έννοια της κατανόησης του εαυτού μας, αλλά και του κόσμου που μας περιβάλλει.
Αποτελεί ένα παιδαγωγικό εργαλείο, ένα όχημα, που θα επιτρέψει στους συμμετέχοντες να διερευνήσουν και να επεξεργαστούν ζητήματα, να εκφράσουν και να μοιραστούν σκέψεις και ιδέες και να προβληματιστούν πάνω σε συμπεριφορές, στάσεις και αξίες.

Γιατί επιλέγουμε τη νουβέλα “Φρανκενστάιν”;

200 χρόνια μετά τη συγγραφή της, μας φέρνει αντιμέτωπους με διαχρονικά και πάντα επίκαιρα ερωτήματα. “Ποιο είναι το Τέρας, πού μπορεί να το εντοπίσει κανείς; Σε ιδέες, σε στάσεις, σε ανθρώπους, σε πράξεις; Ποιοι είναι οι εκείνοι οι παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία του Τέρατος; Ποιος είναι ο ρόλος της κοινωνίας στη διαμόρφωση Τεράτων;”

 

Πώς λειτουργεί το Εκπαιδευτικό Δράμα;

Το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξελίσσεται μέσα από τη δραματοποίηση επιλεγμένων στιγμών της ιστορίας από τους παιδαγωγούς-ηθοποιούς αλλά κυρίως μέσα από τις δράσεις που παρεμβάλλονται και εμπλέκουν τους συμμετέχοντες ώστε να διερευνήσουν τα ερωτήματα που τίθενται κάθε φορά με διαφορετικούς βιωματικούς τρόπους (παιχνίδια ρόλων, τεχνική ανίχνευσης σκέψεων, δημιουργία παγωμένων εικόνων κ.ά) και από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

 

Λίγα λόγια για την ιστορία:

Ο γιατρός Βίκτωρ Φρανκενστάιν από παιδί αναζητά να καταλάβει τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος και η φύση. Προσπαθεί να ανακαλύψει πώς δημιουργείται η ζωή. Ζώντας στην εποχή της βιομηχανικής επανάστασης και του ηλεκτρισμού, αποφασίζει και τελικά καταφέρνει να φτιάξει έναν «άνθρωπο», ένα Πλάσμα. Μόλις όμως ολοκληρώνει το δημιούργημά του, το απορρίπτει και το εγκαταλείπει αποκαλώντας το Τέρας. Έτσι, το Πλάσμα απομένει μόνο του και ξεκινάει τη δική του περιπλάνηση στον κόσμο και στη ζωή προσπαθώντας να ενταχθεί στην ανθρώπινη κοινωνία.

 

Διάρκεια: 90 λεπτά

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Επιστημονικός συνεργάτης εκπαιδευτικού προγράμματος-κείμενο: Chris Cooper

Σχεδιασμός-διδασκαλία- μετάφραση: Φλώρα Σπύρου

Σκηνοθεσία προγράμματος- πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Τζαβάρας

Εμψυχωτές-ηθοποιοί: Χρύσα Διαμαντοπούλου, Ιφιγένεια Μακρή, Δήμος Μαμαλούδης

Σχεδιασμός χώρου-κοστούμια: Ιkrek

Βοηθός Σκηνοθέτης: Ιλιάνα Παζαρζή

Φωτισμός: Αποστόλης Τσατσάκος

Γραφιστικός σχεδιασμός: k2design

Φωτογραφίες παράστασης: Τάσος Βρεττός

Γραφιστικός σχεδιασμός υλικού: k2design

Trailer παράστασης: Κωνσταντίνος Γρηγορακάκης

Εκτέλεση παραγωγής: Μαίρη Κωνσταντάκη

Υπεύθυνος Τύπου: Ευαγγελία Σκρομπόλα

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Χρύσα Διαμαντοπούλου

 

Οργάνωση σχολικών παραστάσεων: ‘Τέχνες και Παιδί’

 

Χορηγός: Μεταίχμιο

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Η παράσταση ΤΟ ΤΕΡΑΣ και όλες οι θεατρικές μας παραστάσεις είναι προτεινόμενες στον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας.

Eμφανίζονται στη σελίδα e-yliko του Υπουργείου Παιδείας.


ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ

  • ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ Ειδικά Διαμορφωμένος Υπόγειος Χώρος

    • ΠΕΙΡΑΙΩΣ 206, ΤΑΥΡΟΣ, κάθε Κυριακή στις 12:00 το μεσημέρι
    • Πρεμιέρα: Σάβ 23 Νοεμβρίου 2019, στις 17.30
    • Για 5 μόνο δράσεις: 23,30/11 και 7,14,21 Δεκ
    • Διάρκεια: 90 λεπτά
    • Μάξιμουμ αριθμός εφήβων ανά παράσταση: 40
    • ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ: 8 ευρώ
    • ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 210 341 8550 και 6973 453881
    • ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ: ticketservices.gr
    • Tο Πρόγραμμα ΤΟ ΤΕΡΑΣ απευθύνεται αποκλειστικά στους εφήβους.Όχι στους ενήλικες συνοδούς τους
    • Οργάνωση σχολικών παραστάσεων: 210 3803197 & 698 5970285, texnes.paidi@gmail.com

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ